Logo

BLOGI

Tällä hetkellä CrossFit Siilinjärvi tarjoaa kolme mahdollisuutta aloittaa harrastaminen.

RPE – Rate of perceived exertion – koettu rasittavuus

RPE – Rate of perceived exertion – koettu rasittavuus

Korkea intensiteetti harjoittelussa on kaksiteräinen miekka. Jos ei treenaa tarpeeksi kovaa, vaan pysyy aina mukavuusalueellaan, ei kehity. Toisaalta jos treenaa liian kovaa, niin ei enää palaudu. Jos ei palaudu, niin ei myöskään kehity. Tarvitaan siis työkaluja harjoittelun intensiteetin hallintaan, jotta intensiteettiä on tarpeeksi, mutta ei liikaa.

Palautuminen ja sopivasti treenaaminen

Palautuminen ja sopivasti treenaaminen

Palautumisen määritelmä yksinkertaisimmillaan on paluu normaaliin tai jonkin menetetyn hankkiminen takaisin. Urheilusta ja suorituskyvystä puhuttaessa kaipaamme laajemman määritelmän, koska pelkkä “palautuminen” ei riitä suorituskyvyn kehittymiseen.

Sykealue-harjoittelu

Sykealueharjoittelu

Lupasin kirjoitella teille sykealueharjoittelusta omien kokemusteni kautta. Kuten varmaan aiemminkin on tullut selväksi, kävin reilu vuosi sitten Kunnonpaikassa syketasotestissä. Tässä siis poljettiin kuntopyörää nousevalla vastuksella uupumukseen asti ja otettiin verinäyte laktaatin mittaamista varten aina vastuksen noustessa.

DO I NEED THE LOW HEART RATE TRAINING?

DO I NEED THE LOW HEART RATE TRAINING?

Constantly varying functional movements performed at high intensity. Moving fast, lifting weights and learning skills. The goal in CrossFit is to get better at every aspect and improve the work capacity across broad time and modal domains. But what about the low heart rate training? This article observes the role of low heart rate training for a CrossFit athlete and its' necessity in order to become a better athlete.